http://www.eduteka.org/pdfdir/TaxonomiaBloomCuadro.pdf |
Aquesta captura és una petita mostra sobre un dels quadres, el més recent del 2008. Al pdf en trobareu la resta.
A simple vista tots aquests quadres poden semblar quelcom confós i estrany, però el seu significat és ben simple. Consisteix en un seguit de classificacions de tasques, o relacions interpersonals, i les habilitats cognitives que es desenvolupen en cadascuna. Pels mestres és molt important saber quines habilitats volen desenvolupar amb els seus alumnes, pel que les classificacions de la Taxonomia de Bloom resulten molt útils. Aquestes habilitats, relacionades amb les noves tecnologies, poden ser, d'entre moltes altres: compartir, publicar, comunicar... Després de realitzar un procés d'aprenentatge en l'àmbit que sigui, l'alumne ha d'haver adquirit una serie d'habilitats i coneixements per aprenentatges futurs. S'identifiquen tres dominis d'activitats educatives: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor. Hi apareixen tasques més simples i més complexes.
Aquesta taxonomia dels dominis de l'aprenentatge va ser creada per Benjamín Bloom, Doctor en Educació de la Universitat de Chicago (USA), durant els anys 50. Concretament l'any 1956.
S'han fet moltes revisions al llarg dels anys, però encara perdura la seva idea. L'any 2000 un del seu deixeble, Lorin Anderson i David R. Kratwohl, va modificar la taxonomia i va canviar els substantius originals per verbs per donar significat a les accions corresponents a cada categoria. Un altre dels canvis va ser considerar la síntesi com una sola creació i es va modificar la sequència en la que es presentaven les diferents categories.
Churches va reelaborar la taula l'any 2008, que és la mostra que apareix al començament de l'entrada.
Escrit reelaborat a partir d' Eduteka.org.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada