dissabte, 8 de desembre del 2012

Recitem

Hola, hola!
Fa tres setmanes es va iniciar la primera sessió de recitació a les classes de COED. La professora va suggerir que ens aprenguéssim un poema de memòria per recitar-lo a l'aula amb l'única ajuda d'un apuntador. Es va dividir el grup - classe en altres tres grups, per ordre de llista. Aquesta divisió permetria realitzar tres sessions de recitació.
La primera vegada es palpaven els nervis per tota la classe. Tot i així l'apuntadora va fer una bona tasca, ajudant a aquelles que, pels nervis, ho van necessitar.

Flickr
La segona setmana encara hi havien nervis, i és que impressiona parlar davant d'un públic d'unes setanta persones aproximadament. La cosa ja anava una mica més relaxada; també hi havien nervis però cada cop es fan més suportables. A més, es va fer una recitació a doble veu. Dues companyes que s'havien après de memòria el mateix poema el van recitar conjuntament, mirant-se fixament els ulls.

Aquesta setmana no hi ha recitació ja que és pont i no hi ha classe, però la setmana que ve, i última, serà el meu torn; les últimes recitacions es duran a terme.

Voleu saber quin és el poema que he triat?
Feu clic a "Més informació".




He escollit un poema de Joana Raspall i Juanola que més endavant us enseyaré. Tot i així no va ser el primer que vaig triar. Primer vaig mirar-me molts de Josep Carner i de Miquel Martí i Pol, però cap em va acabar de fer el pes; no vaig connectar realment amb cap dels que vaig llegir-me.
Després vaig pensar que volia recitar un poema d'una poetessa i vaig trobar-me amb la Joana Raspall i molts dels seus poemes, però amb aquell que em va agradar més va ser un que es titula Cada llibre. M'agrada molt llegir i considero que la lectura és un plaer indiscutible. Diu així:

Cada llibre

Cada llibre té un secret
disfressat de blanc i negre;
tot allò que et diu a tu
un altre no ho pot entendre;
sent el tacte dels teus dits 
i creu que l'acaricies
i que el batec del teu pols

vol dir que, llegint, l'estimes. 


Tot allò que te donarà,
que no ocupa lloc, ni pesa,
t'abrigarà contra el fred 
d'ignorància i de tristesa. 


Amb els llibres per amics
no et faltarà companyia.
Cada pàgina pot ser 
un estel que et fa de guia.
Raspall i Juanola , Joana

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada