És molt més que un codi per comunicar-nos, el llenguatge és la capacitat de llegir el món i representar-lo, a més de ser el reflex de com pensem; és un diàleg intern i una connexió entre nosaltres i allò que passa al nostre entorn.
A partir d'aquest punt, doncs, sorgeixen un seguit d'elements que ajuden a elaborar una definició més extensa.
- El llenguatge i l'organització de l'entorn. Hem d'aprendre a reduir expressions a una sola paraula. Aquesta idea va lligada a la classificació.
- El llenguatge i el pensament. es cert que les persones pensem, majoritàriament, amb paraules.
- El llenguatge i la memòria. Recollim la nostra història i la del nostre entorn.
- El llenguatge i l'autoexpressió. Fa referència a dialogar amb nosaltres mateixos i a créixer com a persona.
Els éssers humans naixem amb la facultat del llenguatge, per aquest motiu és pot definir el llenguatge com a facultat humana.
Per tant, el llenguatge...
- És un do universal dels humans, tot ésser humà el posseeix.
- Aquesta facultat fa possible l'aprenentatge lingüístic, és a dir, la capacitat d'aprendre llengües.
- Marca els límits dels tipus de llengües que es poden adquirir.
- Es concreta en una llengua*.
*llengua: concreció del llenguatge. Símbols i signes orals per comunicar-se. És un sistema propi d'una comunitat o grup social.
La llengua està organitzada en diversos nivells, als quals corresponen unitats diferents.
La llengua està organitzada en diversos nivells, als quals corresponen unitats diferents.
- Pragmàtic -----> discurs o text. Adeqüació i cohesió del que es diu.
- Semàntic ----------------------> oració o paraula. Sentit de la frase
- Sintàctic -------------------------> sintagma. Estructura de la frase.
- Morfològic -------------------------> morfema. Arrel de les paraules.
- Fonètic -----------------------------------------------> fonema o so.
Escrit reelaborat a partir dels apunts de classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada