dilluns, 29 d’octubre del 2012

Una gallina xica...



Heus aquí en Salvador Dalí, gran representant català de l'art surrealista, recitant un conegut embarbussament. Tot i que potser algunes paraules us puguin semblar diferents, l'essència continua sent la mateixa.

A primeres, pot semblar un poema llarg i enrevessat, però a base de repetir-ho podem memoritzar-ho amb facilitat.
La poesia és un bon recurs que podem aprofitar a l'aula. Connectem amb la cultura, aprofundim en la llengua, treballem la memòria, ho passem bé... però per què una poesia i no un conte?

La poesia es comunica a través de les emocions, fa treballar la imaginació. Connectem l'essència de cadascú amb la inspiració. Segur que encara recordeu molts rodolins. I és un exemple molt bo que ens va posar la professora. Als infants els agrada molt recitar-los, escoltar-los i inventar-los.

En recitar una poesia, l'hemisferi dret es posa en marxa. Fem una imatge mental d'allò que escoltem; cadascú en fa una única. Potenciarem, per tant, la capacitat de crear imatges a partir de paraules. Aquest és un dels aspectes més importants.


Per tant, animeu-vos ara, o en un futur, a recitar poesies i rodolins, a inventar-los entre tots els alumnes i a memoritzar-ne algun.
Us deixo amb la poesia de la gallina, aquest cop escrita, que al final vaig acabar aprenent-la.

Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics.




Escrit reelaborat a partir dels apunts de classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada