"Tenim escoles amb estructures del segle XIX,
professors del segle XX, i alumnes del segle XXI."
professors del segle XX, i alumnes del segle XXI."
- Els ordinadors no han de substituir els llibres de text. Hem de replantejar què volem fer i com.
- L'alumne ha de poder experimentar, tocar... però també comunicar allò que fa i aprèn cada dia.
- Amb les noves tecnologies també es pot treballar en equip. Per exemple, un grup pot estar treballant amb harmonia amb un sol portàtil.
- La Taxonomia de Bloom + les TAC motiven a crear, avaluar, analitzar, aplicar, comprendre i recordar.
- Per fer un bon ús de les TAC s'han de produir alguns canvis en el mestre. Ha de passar de ser:
- Amb els canvis aconseguim comunicació, compartir, col·laborar i discussió.
- Els projectes telemàtics (crear continguts entre moltes persones) és una activitat d'aprenentatge en xarxa.
- "Empowerment" o Apoderament. Fer que els alumnes sentin que són els amos del seu propi treball. Que se sentin protagonistes d'allò que han fet.
- Què aprenem amb les TAC? A treballar en un ambient on s'aprèn.
- Per últim vull acabar amb una frase de l'Anna Pérez que tots ens podríem aplicar com a mestres,
"l'aula és una finestra oberta al món."
Per tant, què ens pot aportar la introducció i aplicació de les TAC amb els infants?
EXPOSICIÓ
COMPROMÍS
INTERACCIÓ
ENTUSIASME
PARTICIPACIÓ
DONAR VEU A L'ALUMNAT
CREATIVITAT
REFLEXIÓ
*SAE: Setmana d'Activitats Extraordinàries
*TAC: Tecnologia de l'Aprenentatge i Coneixement
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada